2009/05/09

ベルリン国立歌劇場管弦楽団 公演2009年5月 - Staatskapelle Berlin in Carnegie Hall 09

CB A 36 センターバルコニーからの眺め。 View from Center Balcony, my seat tonight is CB A, 36at Carnegie Hall.
今夜は私にとって特別な意味を持つカーネギーホールでのコンサートだった。このチケットは今年の1月初めに購入したもの。(1月2日のBlog) http://777diary.blogspot.com/2009/01/in.html
お正月に日本に帰れず、アメリカに来て4ヶ月まだ日本に帰りたいなぁ~と度々思っていた時期です。
「5月のコンサートチケットを買ったから、5月までは頑張ろう!」と自分を励ますお守りのようなものになりました。それが今夜のベルリン国立歌劇場管弦楽団の演奏会だったのです。そして、気がつけばこの日のちょうど一年前、アメリカに転職のため勤めていた観光局を退職する意思を上司に伝えた曜日でもありました。1年間いろいろありました。さようならはこんにちはを運んで来ると言われたのを思い出しました。
Tonight was special anniversary for me. I bought ticket on Jan 2ND, which day is "Oshougatsu" period in Japan. It is traditional life style gathering family during New Year Eve and Jan 1st "Oshougatu" , same as Thanks giving day in US. I couldn't return to Japan this year so I feel loneliness and strongly want to totally return to to Japan.
I bought ticket on Jan 2ND and I encouraged myself to stay US until go to this May 8Th concert! This ticket symbol to cheer up myself!
I realized that same day 1(one) years ago, I told my resignation to my boss, and decided to transfer my carrier to working in US. It is special year for me, I feel "Goodbye brings many Say Hello", that's why tonight is special anniversary for me. :D

0 件のコメント:

コメントを投稿